کانون "معراج السعاده" اسفراین در جمع جشنواره سراسری وحدت اقوام
کانون "معراج السعاده" اسفراين در جمع جشنواره سراسري وحدت اقوام

کانون "معراج السعاده" اسفراین در جمع جشنواره سراسری وحدت اقوام

مدير کانون فرهنگي هنري معراج السعاده مسجد امام حسن (ع) روستاي بزنج اسفراين به عنوان نماينده خراسان شمالي در نمايشگاه و جشنواره «ايران عزيز»؛ جشنواره وحدت اقوام ايراني، محصولات و دستاوردهاي فرهنگي اين روستا را در معرض ديد عموم علاقمندان قرار داد.
شناسه خبر : 41554 تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۵۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ «هاجر قادری»، مدیر کانون فرهنگی هنری معراج السعاده  مسجد امام حسن (علیه السلام) روستای بزنج اسفراین در این باره گفت: با توجه به قابلیت های فرهنگی روستای بزنج و سابقه فعالیت ها و حضور در نمایشگاه های متعدد فرهنگی، به دعوت شهرداری تهران، غرفه عرضه محصولات بومی منطقه این روستا با محوریت فعالان مسجدی  در این جشنواره دایر شد.

وی در توضیح بیشترافزود: فعالیت های فرهنگی و محصولات عرضه شده در قالب سیاه چادر عشایر از تاریخ 20 مهرماه در محل دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر) تهران، در معرض دید عموم علاقمندان قرار گرفته و  تا 29 همین ماه ادامه خواهد دارد.

قادری اضافه کرد: صنایع دستی، محصولات کشاورزی و باغی در این سیاه چادر به نمایش گذاشته شده و از بازدید کنندگان با غذاهای محلی پذیرایی می شود.

 

کانون فرهنگی هنری معراج السعاده روستای بزنج یکی از کانون های برگزیده در سه دوره برگزاری  رویداد ملی فهمااست که به همت این کانون روستا در دو دوره نیز به عنوان روستای دوستدار کتاب ایران معرفی شده است.

وی همچنین اعلام کرد: «محمد مهدی اسماعیلی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ازفعالیت های این سیاه چادر، بازدید و از زحمات فعالان آن قدردانی کرد.

راه اندازی صندوق تعاونی خرد زنان ویژه زنان سرپرست خانوار در روستای بزنج، راه اندازی کارگاه پرورش و تولید قارچ خوراکی در روستا، تلاش برای احداث کتابخانه عمومی روستا و بهره برداری از این کتابخانه را می توان از اهم اقدامات انجام شده فعالان مسجدی و کانون نام برد.

البته  در پایان قادری از حضور این کانون در دومین سمینار آموزشی  آشنایی با فرصت های تجاری کشور تاجیکستان که در همین روزهای اخیر در مشهد مقدس برگزارشد، نیز  خبر داد.

گفتنی است؛ سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران جشنواره «ایران عزیز»؛ جشنواره وحدت اقوام ایرانی را از ۲۰ تا ۲۹ مهرماه با هدف معرفی فرهنگ اقوام ایرانی در دریاچه شهدای خلیج فارس برگزار کرده است و علاقمندان می توانند در این تاریخ هر روز از ساعت 15 تا 22 از غرفه های نمایشگاهی و برنامه های آن دیدن کنند.